Alexander-technika
Ha gyermekként fürgék, energikusak, szabad mozgásúak és rugalmasak voltunk, miért válunk nehéz mozgásúakká, fáradékonyakká, testileg és szellemileg feszültekké mire felnövünk?
Kevesen vannak, akik meg tudják őrizni a szabad testhasználatot ebben a rohanó világban, de a legtöbben idővel kifejlesztjük a mozgás, testtartás és gondolkodás rövidített verzióját, ami hamarosan szokássá válik, és kialakul a szokáshoz tartozó helyes érzet is. Alig tudjuk magunkat elképzelni bármi más módon és elhisszük, hogy a fájó izületek, feszes, merev izmok és hasonló kényelmetlen állapotok elkerülhetetlen következményei a stressznek és az öregedésnek.
De mi van akkor, ha képesek vagyunk megváltoztatni szokásainkat és újra meg tudunk tanulni szabadon és természetesen működni? Az Alexander-technika tanulásával épp ezt tesszük.
Árulkodó testtartásunk
A testtartásunk önmagunk kifejezésre juttatása sugallja, mit gondolunk és érzünk – félelmeinket, aggodalmainkat és kétségeinket, örömeinket, álmainkat és sikereinket.
Tükrözi reakciónkat, belső válaszainkat az életre, és mélyről jövő hatása van a test és elme egészére. Az Alexander-módszer segíti kifejleszteni az összeköttetés érzékét test és elme között, megadja a választás lehetőségét, hogy hogyan reagáljunk dolgokra, és lehetővé teszi, hogy kihasználjuk a hatalmat tudatos elménken.
Az Alexander-technika egy egyedülálló mozgás újranevelő módszer, amelynek segítségével kiküszöbölhető a szükségtelen feszültség a mozgás könnyedsége és hatásossága érdekében. Nem is gondolnánk, hogy mennyi izmunk működésének nem vagyunk tudatában, használjuk őket helytelenül, és hogy ezek mennyi problémát tudnak nekünk okozni. Az Alexander módszer az elme és test tanulási folyamata, mely által megszabadulunk testünk felesleges feszültségeitől. Kialakítja a könnyed, szabad mozgást, korrigálja az alátámasztást, javítja a koordinációt és egyensúlyt. E tanulási folyamat a test és tudat közös munkája, nem tulajdonítható egy kezelés vagy testedzés részeként, inkább egy intelligens módja a testi problémák megoldásának.
Az első tény, ami miatt az Alexander-technika annyira enigma az azt tanulók számára az, hogy semmi újat nem tanulsz általa. Minden, amit tanulsz, már tudtad korábban, de nem tudtad, hogy tudtál róla, és a jelenben sem tudod, hogy éppen mit tanulsz, vagy a jövőben mikor történik majd valami, csak ha már megtörtént, akkor ismered fel. Zavarosnak hangzik? Sebaj. Ez is hozzátartozik az Alexanderi megtapasztaláshoz. Valójában, ha tanulni próbálsz valamit, csak azt éred el, hogy megakadályozod, hogy a tanár megtanítsa neked, amiért ott vagy, ami nem más, mint nem csinálni dolgokat.
Az Alexander-módszer lényege, hogy mélyebb érzékelés segítségével megtanítsa a testnek elengedni azon megszokásait, melyek különböző izomcsoportok felesleges vagy túlzott működtetésével végez helyzet és helyváltoztatást.
A technika azon a felfedezésen alapul, mely rámutat a fej, nyak és hát túlzott feszüléséből adódó problémákra. Alkalmazása során képessé válik a tudatos agy befolyásolni a testet az egészség visszaállítására. Az eljárásban részt vesz a test és elme munkája, és a kettő közötti harmonikus kapcsolat.
Az Alexander-módszer egy pszicho-fizikai mozgás újranevelő technika, mely segítségével viszonylag passzív módon megtanul a test egy könnyebb használatot, és aktív módon az idegrendszer egy mélyebb, finomabb érzékelést.
Az Alexander foglalkozáson
Először is, nem kell levetkőzni és semmiféle speciális ruhára nincs szükség. Azonban, mivel az asztalmunka (fekvő helyzetben) gyakran része a foglalkozásnak, hölgyeknek célszerű nadrágot viselni a szoknya helyett. A kényelmes, vékony ruházat segítséget nyújt önmagunk érzékelésében, és láthatóvá teszi a tükörben izmaink, csontozatunk elhelyezkedését.
Az Alexander-foglalkozás nem jár fájdalommal, nem tartalmaz agressziót, és nem lehet vele ártani. Ellenkezőleg, segít a növendéknek elengedni a felszültséget és a káros megszokásokat, melyek a feszültségért felelősek.
A tanár megfigyeli testtartásod és mozgásmintád. Ugyancsak - kiegészítve a vizuális információt - a foglalkozás rendkívül fontos részeként, kezét gyengéden a nyakra, vállra, hátra stb. helyezi így jut több információhoz testtartásoddal, légzés- és mozgásmintáddal kapcsolatban.
Míg a tanár keze információkat gyűjt tested használatáról, információt közvetít feléd. A kezek gyengéden vezetik tested, és támogatják a felesleges izomfeszültségek feloldását.
Természetesen a tanár némiképp változtat tanításán éppúgy, mint bármelyik más csoporthoz tartozó szakmabeli, variációi vannak a különböző személyiségeknek és tanítási stílusoknak. Némely tanárok első alkalommal többet magyaráznak, és szóbeli utasításokat adnak, mások inkább arra koncentrálnak, hogy segítsenek új tapasztalathoz jutni, megérezni a mozgás és rugalmasság szabadságát.
Az Alexander-módszer a tanár és növendék közötti kapcsolatteremtésen keresztül teljesedik ki, ami látszólag nem több mint érintés. Az érintés által, információ közvetítés történik a tanár kezén át, minek hatására olyan (érezhető, de nehezen megfogalmazható) belső folyamatok indulnak meg, melyek rendszeres gyakorlással jóformán rendet tesznek a testben.
Általában egy foglalkozás 30-45 perc, és ebből néhányra szükség lesz, hogy a tanár egyáltalán ötletet tudjon meríteni, hogy milyen gyorsan fogsz fejlődni. Mivel valami újat sajátítasz el, sok fog azon múlni, hogy ezzel milyen messzire szeretnél eljutni. A növendékek többsége néhány hónapra jön, mialatt 20-40 foglalkozáson vesznek részt, majd később időről időre visszajárnak „emlékeztető” órákra.
Az Alexander-módszer segítségével
- könnyedébben, energikusabban tudsz mozogni
- minden szempontból (fizikailag, lelkileg és szellemileg) tudatosabb leszel
- nem koptatod el időnap előtt testedet
- észreveszed magadban a fölösleges izomfeszültséget
- megtanulod, hogyan szabadulj meg az izomfeszültségektől
- nem vesztegeted energiádat
- új módon, hatékonyabban mozogsz, ezért estére sem fáradsz el
- felismered viselkedési mintáidat, és ha akarod, ezeket meg is változtathatod
- megszokott cselekvések közben tudatosabb leszel, ez pedig lehetővé teszi, hogy megfelelő döntéseket hozz
- újra felfedezed a gyermekkori mozgás könnyedségét
- igazán szabadnak érezheted magad
Az Alexander-módszer sikeres alkalmazása az alábbi területeken
- fejfájás, fáradékonyság, nyugtalanság, figyelem szétszórtsága, bizonyos pszichés eredetű egyéb panaszok
- gerincsérveseknél műtét után segít megakadályozni a kiújulást vagy újabb sérv létrejöttét, időnként elkerülhető a műtéti beavatkozás, a sérv visszafejlődik
- funkcionális dadogás esetében
- fülzúgás esetében
- enyhe mozgásszervi elváltozások javíthatóak azáltal, hogy a mozgás szabaddá válik
- oxigénhiányos állapot következtében rögzült kényszer izomtartások feloldásánál (szellemileg nem károsult személyek esetében)
- hátfájás, derékfájás
- visszér problémák
- légzési és emésztési nehézségek
Forrás - www.atstudio.hu
Kapcsolódó
Hírek
- Epebántalmak megelőzése, kezelése gyógynövényekkel
- Az ínhüvelygyulladás gyógyítása
- Mondd a számod, elárulom, ki vagy! - Numerológia
- 5 ok, amikor a szeretkezés lehetetlen
- Hogyan tudták őseink elkerülni a rákot?
- Monogram-numerológia - a kezdőbetűk jelentősége
- Fáj a kezem... - Az ínhüvelygyulladás oka és kezelése
Oktatás
- kineziológus
- családállítás
- asztrológus