A táplálék-kiegészítők szerepe a rheumatoid arthritis megelőzésében
ROCHESTER, USA. A rheumatoid arthritis (RA) az ízületek állandó gyulladása, ami esetenként a környező csontok és porcok pusztulásához vezethet. Bizonyíték van arra, hogy a szabad gyökök támadása (oxidatív stressz) és a gyulladást elősegítő citokinek a fő bűnösök.
Három amerikai egyetem nemrégiben fejezett be egy tanulmányt, amelyben megvizsgálták, vajon az étrendi antioxidánsok vagy táplálék-kiegészítők csökkenthetik-e az RA kockázatát, azzal, hogy felveszik a harcot az oxidatív stressz és a gyulladás ellen. Tanulmányukban 29 368 középkorú nő vett részt, akik 1986-abn kapcsolódtak a kísérlethez, amikor is felmérték étrendjüket és azt, mennyi táplálék-kiegészítőt fogyasztanak. A nőket 1997 végig követték, ekkor 192 RA-esetet diagnosztizáltak. A betegség kezdetének átlagos kora 68 év volt, a két szélső érték pedig 57 és 79 év.
Az étrend és a táplálék-kiegészítők szedésének elemzése erős fordított összefüggést mutatott ki a béta-kriptoxantin nevű karotenoidnak a táplálékkal a szervezetbe jutásával. Azoknál a nőknél, akik több mint napi 87 mikrogrammot fogyasztanak, 41 százalékkal alacsonyabb az RA előfordulása, mint azoknál, akik napi 40 mikrogrammnál kevesebbet. A citrusfélék, különösen a narancs jó forrása a béta-kriptoxantinnak. A napi 15 mg cink fogyasztása statisztikailag szignifikáns módon, 61 százalékkal csökkentette az RA előfordulásának kockázatát, míg a réz is jelentős csökkenési trenddel járt együtt. Különös, hogy az étrenddel bevitt nagy mennyiségű cink fogyasztása nagyobb kockázatot jelentett RA szempontjából, ami talán arra utal, hogy a cinkben gazdag ételekben valószínűleg vegyületekben van jelen a cink, ami növeli az RA kockázatát. A keresztesvirágú zöldségfélék fogyasztása is védő hatásúnak bizonyult, havi 3 vagy annál több adag brokkoli 35 százalékkal csökkentette a kockázatot szemben a havi két alkalomnál kevesebb fogyasztással.
A kutatók megállapítják, hogy a béta-kriptoxantin fogyasztása cink-kiegészítéssel jelentős mértékben csökkentheti a rheumatoid arthritis kialakulását.
Forrás - IHN magyar kiadás 2003;12(6) International Health News
Csakragyertya
Esküvőre felkészítő kezelések
Masszázs oktatás a Harmónia Életreform Központban
Kapcsolódó
Hírek
- A kutatók szerint a kávé növeli az arthritis kockázatát

- Köszvény - Melyek a jellegzetes tünetek?

- Rheumatoid arthritis - Hatékony módszer a kezelésre

- Reményt keltő kurkuma-terápia arthritis ellen

- A hosszan tartó anyatejes táplálás csökkenti a rheumás arthritis kockázatát

- A táplálék-kiegészítők szerepe a rheumatoid arthritis megelőzésében

- Egy csodatévő gyógynövény: a gyömbér

Oktatás
- Ayurvéda testkezelések, tanfolyam, Ayurvedia, Ayurvédikus Oktatóközpont, Budapest XI., 2012-05-25

- Reiki, tanfolyam, Piros Katalin, Budapest I., 2012-05-26

- Reiki, tanfolyam, Piros Katalin, Budapest I., 2012-05-27

- Reiki, tanfolyam, Piros Katalin, Budapest I., 2012-05-30

- Reiki, tanfolyam, Szabó Gábor, Budapest V., 2012-06-02

- Yumeiho masszázs, tanfolyam, Szalai Csaba Koppány, Budapest XX., 2012-07-21

- Nincs iskolai képzés feltöltve.
- yumeiho masszőr
- családállítás
- grafológus