A társasági italozókra is veszélyes a túlzott alkoholfogyasztás
Utolsó módosítás: 2009. április 29. - 18:25:13
Olvasva: 632
Ha valaki havonta 100 italnál többet iszik, nagyon valószínű, hogy a agyi MR-vizsgálat egyértelmű károsodást lehetne találni, ami más tesztekkel is kimutatható.
A tanulmányt a Vanderbilt University és a San Francisco-i University of California kutatói végezték. Egyik megállapításuk az, hogy a szociálisan még működőképes nagyivók gyakran nem tudják, hogy a ivási szintjük kezelést igénylő problémát jelent.
A kutatók a „nagyivó” kategóriába sorolták azokat, akik havonta – férfiak esetében – 100, nőknél pedig 80 italnál többet fogyasztottak 3 éven keresztül.
Egy italnak számít egy adag égetett szeszesital (vodka, whisky, konyak), egy pohár bor vagy egy üveg (doboz) sör.
A kutatók 46 nagyivó és 52 alkalmi ivó adatait vizsgálták meg és hasonlították össze. MR-felvételeket készítettek az agy fizikai szerkezetének megvizsgálására, majd megmértek néhány, az egészséges agyra jellemző vegyi anyagot is.
Az önként jelentkező vizsgálati alanyoknak kognitív teszteket is el kellett végezniük a szóbeli intelligenciára, a kiegyensúlyozottságra, az adatok feldolgozásának sebességére, a memóriára, a térbeli érzékelésre valamint a kivitelezésre vonatkozóan.
A kutatók megállapították, hogy a vizsgált nagyivók jelentős károsodást szenvedtek a memória, a feldolgozás sebessége, a figyelem, a kivitelező funkciók és a kiegyensúlyozottság területén.
Az agyban levő vegyi anyagok mérésénél kiderült, hogy a károsodás mértéke megegyezik azokéval, akiket kórházban vagy alkoholbetegek számára fenntartott intézményekben kezelnek.
A kutatók egyik legfontosabb megállapítása az volt, hogy az agykárosodás kimutatható azoknál a nagyivóknál is, akiket nem kezelnek, és viszonylag jól mozognak társadalmi környezetükben. Az ilyen emberek gyakran nincsenek tisztában agykárosodásuk mértékével.
A kutatók a mértékletes ivást javasolják, mivel a nagy mennyiségű alkohol fogyasztása úgy károsítja az agyat, hogy nem egykönnyen lehet észrevenni.
A mértékletes ivást a tanulmány kutatói szerint fiatalabb férfiak esetén napi két ital, nők és idősebb férfiak esetén pedig napi egy ital elfogyasztása jelenti.
Forrás - informed.hu
Csakragyertya
Feltöltve: 2010. július 01.
Ezen a rövid videón a csakragyertya alkalmazást és hatását mutatjuk be.
Látták: 11846
Esküvőre felkészítő kezelések
Feltöltve: 2010. június 23.
A Harmónia Életreform Központban jártunk, mivel egy nagyon hasznos szolgáltatásról hallottunk... Íme:
Látták: 2039
Masszázs oktatás a Harmónia Életreform Központban
Feltöltve: 2010. augusztus 16.
A Harmónia Életreform Központban többek között igénybe vehető szolgáltatás a svéd masszázs oktatás és talpmasszázs is.
Látták: 2444
Kapcsolódó
Hírek
- A szoptatás összefügg a felnőttkori alkoholizmussal

- Alkoholizmus - fenyegető tények

- Alkoholizmus - Az alkohol a nők agyát még inkább roncsolja

- A társasági italozókra is veszélyes a túlzott alkoholfogyasztás

- Alkoholizmus - Italos játszmák

- Alkoholizmus - Orvosok és borlovagok az egészséges borfogyasztásról

- Bíztató eredmények az alkoholizmus gyógyításában

Oktatás
- Ayurvéda testkezelések, tanfolyam, Ayurvedia, Ayurvédikus Oktatóközpont, Budapest XI., 2012-05-25

- Reiki, tanfolyam, Piros Katalin, Budapest I., 2012-05-26

- Reiki, tanfolyam, Piros Katalin, Budapest I., 2012-05-27

- Reiki, tanfolyam, Piros Katalin, Budapest I., 2012-05-30

- Reiki, tanfolyam, Szabó Gábor, Budapest V., 2012-06-02

- Nincs iskolai képzés feltöltve.
- Bach virágterapeuta
- kineziológus
- családállítás